4H-liitto aloittaa yhteistyön Nordean kanssa – 4H Business Lab Helsingissä nuoria valmennetaan yrittäjyyteen

Nordea ja Suomen 4H-liitto aloittavat yhteistyön, jonka tavoitteena on vahvistaa nuorten työelämätaitoja, yrittäjyyttä sekä yrittäjämäistä toimintaa Suomessa.

– 4H-yrittäjyys on meille hieno tapa aloittaa yhteistyö uuden kumppanin kanssa. Meille on tärkeää, että voimme tukea taloustaitoja ja yrittäjyyttä tekemällä konkreettisia tekoja.  Henkilökuntamme tekee jo nyt liki 2000 työpäivää vapaaehtoistyötä näiden teemojen parissa vuonna 2018. On tärkeää, että nuorilla on mahdollisuus saada tarvittaessa tukea yrittäjäksi ryhtymiseen, kertoo liiketoimintajohtaja Iiro Korander Nordean yrittäjän pankista.

Nordea on 4H Business Lab Helsingin pääyhteistyökumppani pankkialalla. Business Lab on uudenlainen huipputeknologialla varustettu oppimisen ja tiedonvälityksen keskittymä. Labissa nuoret tapaavat toisiaan, verkostoituvat sekä kehittävät osaamistaan ja yritystoimintaansa. Pääkaupunkiseudun 4H-yhdistys järjestää Labissa yrittäjyyttä tukevia kursseja ja tapahtumia sekä tuottaa yhteistyökumppaneiden kanssa internetistä katsottavia asiantuntijaluentoja. 4H:n pidemmän aikavälin tavoitteena on laajentaa Business Lab -konsepti valtakunnalliseksi toiminnaksi.

– On hienoa, että Nordea on mukana 4H Business Lab -konseptin kehittämisessä ja laajentamisessa heti alkuvaiheessa. Uskon, että yhteistyömme tulee olemaan merkittävä asia suomalaisten nuorten yrittäjyyspolun vahvistamisessa, toteaa Suomen 4H-liiton toimitusjohtaja Tomi Alakoski.

Nordea vahvistaa 4H-yrityskurssien sisältöjä

Nordea tukee 4H Business Lab Helsingissä järjestettäviä 4H-yrityskursseja. Nordean asiantuntijat ovat mukana kouluttamassa nuoria ja vahvistamassa nuorten yrittäjyyden ensiaskeleita. Lisäksi nuoret yrittäjät voivat harjoitella yritystensä tuotteiden ja palveluiden esittely- ja myyntitaitoja Nordean Helsingin kampuksella järjestettävillä kevät- ja joulutoreilla.

4H-yritys on 4H-järjestön kehittämä konsepti ja turvallinen tapa kokeilla 13–28-vuotiaana yrityksen perustamista, yrittäjänä toimimista ja itsensä työllistämistä. Suomessa on tällä hetkellä noin 1500 4H-yrittäjää. Yrittäjyyskasvatustyötä tehdään yli 200 4H-yhdistyksessä eri puolilla Suomea.

Nordea tekee pitkäjänteistä työtä talousosaamisen, talouslukutaidon ja yrittäjyyden tukemiseksi myös TAT:n Yrityskylä-hankkeessa ja on valtakunnallisen Kasvu Open -kasvuyrittäjyysohjelman pääyhteistyökumppani.

Iiro Korander, liiketoimintajohtaja, Nordea, p. 040 826 2149

Tomi Alakoski, toimitusjohtaja, Suomen 4H-liitto, p. 040 501 5307

4H-järjestö haastaa tulevan eduskunnan: vahva tuki kestävää elämäntapaa, työllistymistä ja yrittäjyyttä edistävälle lasten ja nuorten harrastustoiminnalle

Suomen 4H-liitto viettää tänä vuonna 90-vuotisjuhlaansa. Eduskuntavaalien alla halutaan herätellä keskustelua ajankohtaisista, Suomen hyvinvoinnin ja menestyksen kannalta ratkaisevista teemoista. Lue lisää...