Eemelin Metsäpalvelut on Vuoden 4H-Yritys

Valtakunnallisen Vuoden 4H-Yritys -kilpailun on voittanut 16-vuotiaan Eemeli Hurstin yritys Eemelin Metsäpalvelut.

Suomen 4H-liiton tiedote 17.3.2014

Eemeli Hursti perusti yrityksensä samana päivänä, kun täytti 13 vuotta. Sitä päivää ruovesiläinen poika oli odottanut, sillä 4H:ssa yrityksen voi perustaa 13–28-vuotiaana. Eemeli on lapsesta asti ollut innostunut erilaisista metsäalan töistä, ja omassa yrityksessään hän saa tehdä juuri niitä. Eemelin Metsäpalvelut tekee ja myy polttopuita asiakkaille sekä suorittaa muitakin metsä- ja ulkotöitä, kuten taimikonhoitoja ja pihapuiden kaatamisia.

Tekemällä oppinut 4H-yrittäjä

Vuoden 4H-Yrityksen valitsijaraati arvostaa yrityksen pitkäjänteistä toimintaa ja yrittäjän kehittävää otetta.

– Eemeli on luonut pysyviä asiakassuhteita, tekee yhteistyötä metsänhoitoyhdistyksen kanssa ja on suunnitellut selkeästi yrityksensä jatkoa. Nuori mies on käytännön tekijä, joka on yrittäjyyden kautta löytänyt oman juttunsa, oppinut tekemällä, kertoo tuomariston valintaperusteista kehityspäällikkö Juha Ruuska Suomen 4H-liitosta.

Eemeli itse toivoo pian neljä vuotta täyttävän yrityksensä toiminnan laajenevan vuosittain.

– Tarkoitus on jatkaa yritystä mahdollisesti täysipäiväisenä työnä. Nyt asiakkaita on kotikunnassani Ruovedellä sekä Tampereella ja Kangasalla. Tulevaisuudessa aion panostaa asiakasmäärien kasvattamiseen sekä asiakaspalveluun, jonka haluan olevan aivan 10+ luokkaa.

Metsäenergian tuottajalinjalle opiskelemaan tähtäävän Eemeli Hurstin, 16, ja hänen Vuoden 4H-Yrityksensä palkitsee LähiTapiola 500 eurolla.

Kunniamaininnat ja tuomaristo

Vuoden 4H-Yritys -kilpailussa kunniamaininnan saivat kalajokisen Jere Väli-Klemelän Kynästudio, joka tuottaa sarjakuvia, nettisivuja, logoja ja vaikka mitä muuta sekä Teemu Vähäkankaan ja Aleksi Hyytisen Pihapalvelu HyVä Limingasta.

Nyt viidettä kertaa järjestettyä kilpailua tuomaroivat asiakkuuspäällikkö Juha Kokko LähiTapiolasta, koulutuspolitiikasta vastaava johtaja Veli-Matti Lamppu Suomen Yrittäjistä, nuorisotyön johtaja Marjaana Liukko, kehityspäällikkö Juha Ruuska, projektipäällikkö Jenni Heinonen ja toimituspäällikkö Satu Mellanen Suomen 4H-liitosta.

Mikä 4H-Yritys?

4H-Yritys on 13–28-vuotiaan 4H-järjestön jäsenen perustama yritys. 4H-Yritys tarjoaa nuorelle turvallisen tavan kokeilla yrityksen perustamista ja yrittäjänä toimimista. Vuonna 2013 4H-yrityksiä oli Suomessa 445 ja niiden yhteinen liikevaihto oli 281 472 euroa. www.4h.fi/yritys

Lisätiedot ja haastattelu- ja kuvapyynnöt:

Teija Perttula, toiminnanjohtaja
Ruoveden 4H-yhdistys

Juha Ruuska, kehityspäällikkö
juha.ruuska(a)4h.fi

Vuoden 4H-kerho on Laivakankaan kokkikerho Kiimingistä

9.-luokkalaiset kerhonohjaajat ovat tehneet kerhostaan hittituotteen. Vuoden 4H-kerho on Laivakankaan kokkikerho Kiimingistä. Lue lisää...