Nenäpäivä-säätiö ja Suomen 4H-liitto jatkavat yhteistyötä Nenäarpajaisten merkeissä

4H:laiset auttavat tänäkin vuonna maailman lapsia myymällä paperisia Nenäarpoja. Onnistuneen yhteistyön tuloksena myytiin viime vuonna yli 32 000 arpaa.

Valtakunnalliset Nenäarpajaiset ovat Nenäpäivä-säätiölle ja 4H-liitolle merkittävä yhteistyömuoto. Nenäarpajaisissa näkyy suomalaisnuorten innostus ja aktiivisuus tehdä hyviä tekoja maailman lasten hyväksi. Samalla suomalaisten ulottuville tuodaan helppo ja hauska tapa auttaa maailman lapsia.

”Yhdessä annamme arpaonnelle uuden merkityksen – ostamalla arvan voi voittaa tuotepalkintoja ja lisäksi auttaa maailman lapsia. 4H-yhteistyössä toteutuu yksi Nenäpäivän tärkeä tavoite: tuoda suomalaiset hyvän tekijät yhteen maailman lasten auttamiseksi”, kertoo Nenäpäivä-säätiön toiminnanjohtaja Riina Lipponen.

Hyviä tekoja lähellä ja kaukana

4H:ssa kansainvälinen ulottuvuus ja yrittäjyyskasvatus ovat keskeisessä roolissa, ja siksi Nenäarpajaiset ovat luonteva ja ajankohtainen tapa osallistua kampanjaan.

“4H:n strategiassa korostetaan hyvien tekojen tekemistä lähellä ja kaukana. Nenäarpajaiset on hieno esimerkki siitä, mitä se käytännössä tarkoittaa. Samalla nuoret oppivat maailmankansalaisuuteen kuuluvaa vastuunkantoa, yritteliäisyyttä sekä hyväntekeväisyyteen osallistumista jo pienestä pitäen”, 4H-liiton kehityspäällikkö Virpi Skippari avaa yhteistyön taustoja.

Nenäpäivä-kampanja huipentuu Nenäpäivään, jota vietetään perjantaina 11.11.2016.

Nenäarpajaiset järjestetään tänä vuonna toista kertaa ja 4H:laiset myyvät 5 euron hintaisia arpoja lokakuun alusta aina Nenäpäivä-kampanjan loppuun 13.11. saakka. Arpajaisten tuotto menee Nenäpäivä-säätiölle ja arpojen myymisestä annettavan provision, 1 euro per Nenäarpa, saavat 4H:laiset.

Lisätietoa: nenäpäivä.fi/arpajaiset

Lisätietoja Nenäpäivä-kampanjasta:
Tea Saloranta, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Nenäpäivä-säätiö puh. 040 539 5498 tea.saloranta(a)nenapaiva.fi

Lisätietoja 4H:
Virpi Skippari, kehityspäällikkö, Suomen 4H-liitto puh. 044 7830 302 virpi.skippari(a)4h.fi

Nenäpäivä-säätiö järjestää vuosittain loka-marraskuussa Nenäpäivä-kampanjan maailman lasten auttamiseksi. Nenäpäivä-säätiön toiminnassa ovat mukana Suomen UNICEF, Suomen Punainen Risti, Kirkon Ulkomaanapu, Pelastakaa Lapset, Plan International Suomi, Fida International, Solidaarisuus, Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASK ja Suomen Lähetysseura. Yle tukee Nenäpäivä-kampanjaa ohjelmatoiminnallaan. Suomen 10. Nenäpäivä-kampanja käynnistyy 27.10.2016.

Oma yrittäjyyden harjoitusalusta kaikille lapsille

Yritteliäisyys ja ahkeruus ovat asenteita, jotka eivät synny tyhjiöstä, vaan harjoittelemalla ja itse tekemällä. 4H tarjoaa lapsille omaa yrittäjyyden harjoitusalustaa, joka yhdistää käsillä tekemisen ja digitaalisuuden. “Luonnontutkija. Tai eläinten suojelija,…

Tavoitteena yli 50 000 vastuullista kesätyöpaikkaa

Kesätyökokemus lisää kiinnostusta työelämää kohtaan. Näin toteaa 82 prosenttia Vastuullinen kesäduuni 2016 -kampanjan kyselyyn vastanneista nuorista.  Nyt käynnistyvän Vastuullinen kesäduuni 2017 -kampanjan tavoitteena on tarjota nuorille entistä enemmän vastuullisia työkokemuksia ja ylittää 50 000 kesätyöpaikan raja. Suomen 4H-liitto on kampanjassa mukana asiantuntijakumppanina. Lue lisää...