Robin, 4H-kerholaiset ja presidenttipari vetoavat suomalaisiin: autetaan maailman lapsia

Nenäpäivä-säätiön mediatiedote 8.11.2016 : Laulaja Robin tapasi 4H-kerholaisten kanssa Nenäpäivä-kampanjan suojelijana toimivan presidenttiparin. Mäntyniemen sohvalla juteltiin maailman lasten huolenaiheista ja muisteltiin Robinin Nenäpäivä-matkaa. Presidentti Sauli Niinistö ja hänen puolisonsa Jenni Haukio toivovat, että kaikki suomalaiset lähtisivät mukaan Nenäpäivään auttamaan maailman lapsia.

Nenäpäivän tukija Robin ja 4H-kerholaiset Lotta ja Irena kävivät myymässä Nenäarpoja Mäntyniemessä. Ovella arpamyyjät ilahtuivat, kun presidenttipari otti heidät vastaan ja kutsui sisään.

Presidentin ja rouva Haukion kanssa juteltiin maailman lasten auttamisesta. Robin muisteli vuoden 2013 Nenäpäivä-kuvausmatkaansa Burundiin. Mieleenpainuvinta reissussa oli kohdata seitsemänvuotiaan lapsen raskas elämä. ”Reissussa näkemäänsä on vaikea yrittää kuvata. Siellä – hätää kohdatessaan – liikuttuu ja miettii, mitä voisi tehdä auttaakseen”, Robin kuvaili kokemaansa.

Presidenttipari ja Robin pohtivat, että vaikka arjen eroja onkin joskus vaikea ymmärtää, herättää maailman lasten hätä vahvaa auttamishalua.

”Lapset ovat lapsia – riippumatta siitä, missä he asuvat”, tasavallan presidentti Sauli Niinistö painotti.

Nenäpäivän tuella on autettu myös Robinin matkan kohteessa Burundissa. Nenäpäivän tavoitteena on jokaisen maailman lapsen mahdollisuus hyvään elämään – ravintoon, turvaan, koulutukseen ja terveyteen. Tänäkin vuonna kampanja hankkii varoja maailman lasten auttamiseksi.

Robin, 4H-kerholaiset ja presidenttipari vetoavat suomalaisiin: toivottavasti mahdollisimman moni osallistuu Nenäpäivään. Jokainen voi löytää oman tapansa auttaa.

Tasavallan presidentti Sauli Niinistö ja rouva Jenni Haukio toimivat vuoden 2016 Nenäpäivä-kampanjan suojelijoina. Mäntyniemen vierailu nähdään kokonaisuudessaan Nenäpäivä-show’ssa 11.11. klo 19.00 Yle TV2:lla.

Lisätietoa Nenäpäivä-kampanjasta: Tea Saloranta, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Nenäpäivä-säätiö puh. 040 539 5498 | tea.saloranta@nenapaiva.fi | nenäpäivä.fi

Nenäpäivä-säätiö järjestää vuosittain loka-marraskuussa Nenäpäivä-kampanjan maailman lasten auttamiseksi. Nenäpäivä-säätiön toiminnassa ovat mukana Suomen UNICEF, Suomen Punainen Risti, Kirkon Ulkomaanapu, Pelastakaa Lapset, Plan International Suomi, Fida International, Solidaarisuus, Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASK ja Suomen Lähetysseura. Yle tukee Nenäpäivä-kampanjaa ohjelmatoiminnallaan. Suomen 10. Nenäpäivä-kampanja huipentuu Nenäpäivään, jota vietetään perjantaina 11.11.2016.

Kuva: Matti Porre/Tasavallan presidentin kanslia

Metsäpelit.fi kokoaa metsäteemaiset pelit yhteen

Metsästä ja peleistä kiinnostuneen nuoren ja vanhemmankin on jatkossa helppo löytää pelit yhdestä paikasta. Metsäpelit.fi julkaistaan 11.11.2016. Lue lisää...

Reilu Teko -säkkikeräyksessä hyvät tulokset