Yritystä pelissä (2019-2020)

Yritystä pelissä -hankkeessa kehitetään nuorille yrittäjyyteen innostava mobiilipeli. Pelissä pelaaja yrittää saa yritysideansa tuottamaan mahdollisimman paljon suomalaisessa kaupunki- tai maaseutuympäristössä.

Yritystä pelissä -hankkeen toteutuksessa ovat mukana Suomen 4H-liitto sekä Lapin ammattikorkeakoulu. Hankkeen rahoittaa Lapin ELY-keskus Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelmasta 2014-2020. Hankkeen toteutusaika on 1.1.2019-31.12.2020.

Hankkeen taustalla on tarve auttaa nuoria yrittäjyyden pariin, saada nuoret näkemään kevytyrittäjyyden hyvät puolet ja saada nuoret kiinnostumaan yrittäjyydestä myös tulevaisuudessa. Hankkeessa innostetaan nuoria yrittäjyyteen nuorten kiinnostuksen kautta, hyödyntäen digitaalisia laitteita, palveluja ja pelejä.

Hankkeen tavoitteet:

  • Kehittää mobiilipeli innostamaan nuoria yrittäjyyden pariin
  • Luoda sovellus 4H-yrittäjän työkirjan pohjalta
  • Pelin ja sovelluksen lopputuotoksena nuori saa liiketoimintaraportin
  • Luoda Rovaniemelle Business Lab -toimintamalli

Mobiilipeli

Peliä  kehitetään  yhteistyössä  Suomen  4H-­‐liiton  asiantuntijoiden  ja  Lapin   ammattikorkeakoulun  peliteknologia- asiantuntijoiden  kanssa.  Lapin  ammattikorkeakoulu  vastaa   pelin  teknisestä  toteutuksesta,  hankkeen  ja  pelin  visuaalisesta  ilmeestä.

Sovellus

Hankkeessa tuotetaan 4H-yrittäjän käsikirjan pohjalta sovellus, joka toimii pohjana myös mobiilipelille.

Business Lab

Hankkeen  aikana  luodaan  Business  Lab  toimintamalli  Rovaniemelle  ja  selvitetään  sen   toteutusmahdollisuuksia.  Business  Labissa  nuoret  yrittäjät  voivat  kohdata  toisiaan  ja  nuoret  voivat   mennä  sinne  ideoimaan  ja kehittämään  yrityksiään.  Tilat  toimivat  paitsi  nuorten  kohtaamispaikkana,   siellä  voidaan  järjestää  myös  nuorille  räätälöityjä  tapaamisia,  koulutuksia  tai  muita  tilaisuuksia.

 

Lisätiedot:  
Jenni Pulska
Projektipäällikkö
044 7830 327
jenni.pulska(a)4h.fi

 

 

Hankkeen blogikirjoitukset

Suomi on mobiilipelien ykkösmaa

Suomalaisella peliteollisuudella menee lujaa. Tai siis niillä, jotka menestyvät. Tai siis vielä tarkemmin niiden menestysyhtiöiden yksittäisillä peleillä. Puhun tietysti Roviosta ja Supercellistä. Rovion Angry Birdsin tuntee varmasti kaikki, Supercellin Clash…

Yritystä pelissä

Yritystä pelissä -hankkeen toteutuksessa ovat mukana Suomen 4H-liitto sekä Lapin ammattikorkeakoulu. Hankkeen rahoittaa Lapin ELY-keskus Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelmasta 2014-2020. Hankkeen toteutusaika on 1.1.2019-31.12.2020. Hankkeen idea syntyi tarpeesta innostaa nuoria yrittäjyyden…

Hankkeessa mukana