Yritystä pelissä -hankkeen toteutuksessa ovat mukana Suomen 4H-liitto sekä Lapin ammattikorkeakoulu. Hankkeen rahoittaa Lapin ELY-keskus Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelmasta 2014-2020. Hankkeen toteutusaika on 1.1.2019-31.12.2020.
Hankkeen taustalla on tarve auttaa nuoria yrittäjyyden pariin, saada nuoret näkemään kevytyrittäjyyden hyvät puolet ja saada nuoret kiinnostumaan yrittäjyydestä myös tulevaisuudessa. Hankkeessa innostetaan nuoria yrittäjyyteen nuorten kiinnostuksen kautta, hyödyntäen digitaalisia laitteita, palveluja ja pelejä.
Hankkeen tavoitteet:
- Kehittää mobiilipeli innostamaan nuoria yrittäjyyden pariin
- Luoda sovellus 4H-yrittäjän työkirjan pohjalta
- Pelin ja sovelluksen lopputuotoksena nuori saa liiketoimintaraportin
- Luoda Rovaniemelle Business Lab -toimintamalli
Mobiilipeli
Peliä kehitetään yhteistyössä Suomen 4H-‐liiton asiantuntijoiden ja Lapin ammattikorkeakoulun peliteknologia- asiantuntijoiden kanssa. Lapin ammattikorkeakoulu vastaa pelin teknisestä toteutuksesta, hankkeen ja pelin visuaalisesta ilmeestä.
Sovellus
Hankkeessa tuotetaan 4H-yrittäjän käsikirjan pohjalta sovellus, joka toimii pohjana myös mobiilipelille.
Business Lab
Hankkeen aikana luodaan Business Lab toimintamalli Rovaniemelle ja selvitetään sen toteutusmahdollisuuksia. Business Labissa nuoret yrittäjät voivat kohdata toisiaan ja nuoret voivat mennä sinne ideoimaan ja kehittämään yrityksiään. Tilat toimivat paitsi nuorten kohtaamispaikkana, siellä voidaan järjestää myös nuorille räätälöityjä tapaamisia, koulutuksia tai muita tilaisuuksia.
Hankkeen blogi on muuttanut ja se löytyy täältä: http://yritystapelissa.fi/
Lisätiedot:
Jenni Pulska
Projektipäällikkö
044 7830 327
jenni.pulska(a)4h.fi
