Mitkä somekanavat otan käyttöön?

Sosiaalinen media on tämän päivän nopein ja tehokkain viestintäväline. Kavereiden suosituksiin luotetaan enemmän kuin ventovieraiden ja somen kautta yksikin postaus saattaa näkyä sadoille, jopa tuhansille ihmisille. Tärkeää on muistaa, e...

Lue lisää...

Miten otan yhteyden paikallismediaan?

4H-yritystä ei voi olla ilman asiakkaita – ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita ostamaan yrityksen palveluja tai tuotteita. Sen vuoksi ihmisten pitää tietää, mitä yrityksesi tarjoaa. Yksi tapa on ottaa yhteyttä paikallismediaan, esimerkiks...

Lue lisää...

Miten kiinnitetään huomio sinuun yrittäjänä?

Oma viesti ja tarina auttavat sinua laittamaan persoonasi peliin ja erottautumaan muista. Samalla sinä luot mielikuvaa yrityksestäsi, jolloin ihmiset saavat selkeän kuvan siitä, mitä yrityksesi tarjoaa. Pian pääset harjoittelemaan its...

Lue lisää...

4H on tukenasi, myös digitaalisesti!

Olet mukana 4H:n toiminnassa. Mitä ikinä teetkin 4H-yrityksesi tiimoilta, kannattaa muistaa, että 4H pystyy tukemaan ja auttamaan sinua matkallasi kohti unelmiasi ja tavoitteitasi. Yhdessä me pystymme parempaan ja hienompaan kuin yks...

Lue lisää...

Yritysohjaajaksi

4H-yritys on nuorelle mahdollisuus kokeilla yrittäjyyttä turvallisesti, ohjatusti ja omassa tahdissaan. 4H-yritys ei ole elinkeino, vaan se on harrastustoimintaa. Suomessa on satoja 4H-yrityksiä, ja niitä perustetaan koko ajan lisää. ...

Lue lisää...

Villatonttu

Villakuidusta ilman huovuttamista kiedottu tonttu on hieman mystinen hahmo, niin kuin tonttujen kuuluukin olla. Sen voi laittaa kurkistamaan vaikkapa kuusesta tai kirjahyllystä. Myyntiä varten voit vaikka antaa tontuille nimet tai kirjoi...

Lue lisää...

Herkkukartio joulukuuseen

Vanhan ajan jouluun kuului herkut joulukuusessa. Valmista kartongista koristeellisia kartioita, ja täytä ne vaikka itse tehdyillä joulunamuilla. Suunnittele eri tyylisiä kartioita; boheemin värikkäitä, maalaisromattisia pitsisomistein ta...

Lue lisää...

Jyvätyyny

Jyvätyyny on mainio myyntituote. Tyynyn valmistat edullisesti kun käytät kierrätyskangasta esim. vanhoja lakanoita tai vaatteita. Tyynyn voit täyttää kauralla tai vehnällä. Kangasvalinnoilla jyvätyynyistä saa persoonallisia. Voit myös om...

Lue lisää...

Valmistaudu myyjäisiin

Joulu on parasta myyntiaikaa! Valmistaudu huolella myyjäisiin, jotta tuotteesi erottuvat muista. Käsityöyrittäjän TOP 4: suunnittelu, valmistus, hinnoittelu ja myynti.        ...

Lue lisää...

Maustesydän

Joululta tuoksuva sydän koristaa hillopurkit, lahjapaketit ja kukka-asetelmat. Maustesydän sopii myös glögi- tai mehupullon koristeeksi. Aseta pussit riviin myyntipöydälle ja markkinoi tuotetta jouluisella tuoksulla....

Lue lisää...

Paperimassasydän

Paperimassasydän on kaunis koristaessaan lahjapakettia tai riippumassa kuusenoksalla. Voisitko rakentaa tuoteperheen samaa tekniikkaa käyttämällä? Paperimassasta voi valmistaa muotoja myös käsin, et siis aina tarvitse muottia....

Lue lisää...

Uusia palveluita kylälle

Kylän vireys perustuu kyläläisten omaan aktiivisuuteen. Yritteliäs tyyppi keksii pienessäkin asuinyhteisössä tavan rakentaa itselleen työ- ja harrastusmahdollisuuksia. Ensiksi on vain tehtävä hyvät suunnitelmat. Jokaisella on joku osaami...

Lue lisää...

Oma osaaminen

Kahvilassa työskenteleminen on monipuolista ja edellyttää kaikenlaisia taitoja. Erityisesti kahvilayrittäjänä toimiessa tehtävien kirjo on varsin laaja: suunnittelua, leipomista, myyntiä, markkinointia, raha-asioita, asiakaspalvelua, eli...

Lue lisää...

Tutustu erilaisiin kahviloihin

Kahvilan työntekijän tai kahvilayrittäjän on hyödyllistä tutustua erilaisiin kahviloihin. Lähde herkulliselle tutkimusmatkalle muistivihon ja kameran kanssa.

 

Lue lisää...

Kahvilan mainostaminen ja markkinointi

Hyvääkään kahvilaa ei löydetä, ellei siitä kerrota. Kun kahvila ryhtyy mainostamaan ja markkinoimaan, on liikeidean oltava kirkkaana mielessä. On tärkeää löytää juuri ne kanavat, joita kahvilan asiakkaat käyttävät....

Lue lisää...

Kahvilan myyntivalikoima ja hinnoittelu

Laadukkaat ja oikeanlaiset kahvilatuotteet ovat kahvilan tärkein asia. Makeiden ja suolaisten leivonnaisten lisäksi kahvilassa on myynnissä kuumia ja kylmiä juomia. Lisäksi myynnissä voi olla karkkeja, jäätelöä, oheistuotteita ja myös pa...

Lue lisää...

Kahvilan sijainti ja kilpailijat

Kahvilan sijainti on yksi ratkaisevista asioista kahvilan menestymisen kannalta. Sijainti vaikuttaa moneen asiaan: asiakasmääriin, katteeseen, myyntivalikoimaan jne.

Lue lisää...

Oman kahvilan liikeidea

Kahvilalla on tärkeä olla hyvä ja toimiva liikeidea. Kun liikeidea on kirkas, se antaa selkeän vastauksen kolmeen kysymykseen: Kenelle, mitä ja miten? Kaikkea kaikille ei ole hyvä liikeidea, sillä se on sama kuin ei kenellekään mitään....

Lue lisää...

Ryhmätehtävä: Työpalvelua yrityksiin – porukka pystyyn!

Yritykset tarvitsevat monenlaisia yhteistyökumppaneita. Aina eivät omat voimavarat riitä eikä ole järkevääkään tehdä kaikkea itse. Yritykset ostavatkin usein työpalveluja eri tahoilta....

Lue lisää...